Wielka Sowa

• Data: 17 stycznia 2015
  • Lokalizacja: Walim
Parking przy sklepie
Dobre miejsce na parking. Prze kościele i sklepie
Kościół przy parkingu
Mała Sowa
Trochę śniegu było, chociaż się nie zapowiadało
Widok z wieży na Wielkiej Sowie
Schronisko
Bardzo fajne schornisko
Skrzyżowanie
tutaj można iść szlakiem czarnym na wschód. My wybraliśmy wygodniejszą drogę na północ, ale tylko dlatego żeby później nie przebijać się główno drogą bez chodnika
Skzyżowanie
trzeba tutaj uważać, bo się krzyżuje kilka dróżek, łącznie z tymi z dojazdem na posesje i pola
Kolejna góra z cyklu Korony Gór Polski. PO zdobyciu wcześnie rano Ślęży, przyjechalismu do Walimia, aby z tąd zaatakowąc Wielką Sowę. Samochód zostawiliśmy na parkingu pobliskiego dyskontu spożywczego, zjedliśmy śniadanie i w góry. Temperatura, była znacznie niższa niż w Sulistrowiczkach, ale bez mrozu. Spodziewalismy się drobnego śniegu na szczycie, chociąz w ten sposób poczuć jak w podczas prawdziwej zimy. Trasa na początku pomimo, że przebiegała po asfalcie, i z niecbyt duzym nachyeleniem, trochę nas zmęczyła. Planoway czas wejścia na Mała Sowę to 1:10, udało nam się wejśc w 1:05. Zaskoczył nas śnieg, który zaczął już się na stałe od połowy trasy. Nie sprawiał dyzych problemów, ale było ślisko i czasami noga ujeżdzała. Na Małej Sowie, kilka zdjęc, łyk wody i dalej w drogę. trzeba przyznać że szczyt Wielkiej Sowy jest fajnie przygotowany pod turystów. Pomimo tego, że było pochmurno i śnieżnie, wieża była otwarta, a do kamery on line można było pomachać znajomym. Wyszliśmy na szczyt wieży, oczywiście oprócz pobliskich drzew i ziemi, widocznośc znikoma. Po zrobieniu pamiątkowych zdjęć, wyszliśmy do kolejnego punktu którym było schronisko Sowa, ale ze względu na to, że dość szybnko do niego doszlismy zdecydowalismy się posilić w następnym schornisku, w Orle. Jedzenie, dobre ludzi mnóstwo. W tym meijscu mielismy zdecydować którą trasą wrcamy. Wybraliśmy dłuższą, bo mieliśmy dość dużo czasu w zapasie. Trasa powrotna, spacerowa, ale nie poszliśmy jak planowalismy czerwono-czarnym szlakiem, ale opóściliśmy czarny na rzecz drogi dojazdowej. Długość ta sama, ale nie tzreba było tak dużo iść główną droga. Pozostało tylko 8 szczytów do KGP.
Wasza ocena: 3.0 (2 głosy)

boulinek11
28 kwietnia 2015 boulinek11 napisał:
Zdjęż dużo nie było, bo pogoda nie sprzyjała
lukas
25 stycznia 2015 lukas napisał:
pięknie, ja nie mogę się jakoś na góry zdecydować, ale widzę po was że to dobre zajęcie ;)
boulinek11
24 stycznia 2015 boulinek11 napisał:
Zdjęcia dokleje później
POlecam, ciekawa trasa dla niewymagających