Szlak Do Wieży Kolibkowskiej - Pieszy Czarny ver. 2015

Dodano 4 czerwca 2015 przez Garmin

Czarny szlak Do Wieży Kolibkowskiej rozpoczyna się w Sopocie Kamiennym Potoku przy przystanku SKM – po zachodniej stronie torów (km 0,0). Tutaj rozpoczynają się także trzy inne szlaki kolorów: czerwonego, niebieskiego i zielonego (Wejherowski, Kartuski i Skarszewski). Szlak czarny biegnie początkowo ul. Łowicką (razem z czerwonymi znakami szlaku Wejherowskiego i niebieskimi – szlaku Kartuskiego), ale już po 150 m odchodzi w prawo w ul. Mazowiecką, która doprowadza go do Swelini stanowiącej granicę między Sopotem a Gdynią. Wcześniej na trasie ostry zakręt w kierunku północnym i gruntowa droga – alejka w szpalerze drzew zakończona niewielkim Stawem Mazowieckim (po lewej stronie). Zaraz za mostem (km 0,8) szlak dochodzi do ul. Bernadowskiej i udaje się nią w prawo, mija nową zabudowę mieszkalną (po prawej stronie) i jeszcze kilka domów jednorodzinnych, po czym skręca ostro w lewo w drogę gruntową. Teraz prowadzi przez las w kierunku północno-zachodnim i zachodnim, potem na rozdrożu podąża w kierunku północnym. Ta kręta droga po około 400 m doprowadza do widocznej już od dłuższego czasu ponad lasem wieży telefonii komórkowej z platformą widokową (km 2,0). Przy wieży szlak krzyżuje się z oznaczonym na żółto szlakiem Kępy Redłowskiej biegnącym z Małego Kacka do Orłowa (od zachodu dochodzi też znakowane czerwonymi trójkątami dojście od szlaku Wejherowskiego). Teraz czarne znaki kierują w prawo, w leśny jar (ul. Spółdzielcza), który sprowadza w dół - do al. Zwycięstwa. Po ok. 400 m szlak mija zabudowania, których historia powiązana jest z pobliskim stanowiskiem niemieckiej baterii artylerii przeciwlotniczej pochodzącym z okresu II wojny światowej.