Dookoła Balatonu 2022

Dodano 9 września 2022 przez plik GPX
Dookoła Balatonu 2022
  • Opis
  • Mapa
  • Punkty

Kod trasy

273458
Pobierz trasę w aplikacji
Wpisz kod w wyszukiwarce

Informacje

  • Rodzaj aktywności: Rower górski
  • Stopień trudności: Średni
  • Gwiazdki:  5.0
  • Dystans: 733 km
  • Czas trwania: 364 h 39 min
  • Średnia prędkość: 2,01 km/h
  • Przewyższenie: 347 m
  • Suma podejść: 3 654 m
  • Suma zejść: 3 601 m
  • Data: 17 sierpnia 2020
  • Lokalizacja: Veszprem
1570325
Viz w Rajce
1570326
Pionbal018
1570327
Pionbal017
1570328
Pionbal013
1570329
Pionbal015
1570330
Pionbal014
1570331
Pionbal016
1570332
Pionbal012
1570333
Czapla biała w naturze
1570334
Pionbal010
1570335
Dobre miejsce na wymianę klocków
1570336
Vac bike monument
1570337
Pionbal007
1570338
Meeting Max & Pawel
1570339
Pionbal005
1570340
Pionbal004
1570341
Gyor
1570342
Pionbal002
1570343
Pionbal001
1570344
Na przełęczy Zwardoń - Serafinow
1570345
bal047
1570346
bal046
1570347
bal045
1570348
Bratyslava
1570349
bal043
1570350
Bikestrada
1570351
bal041
1570352
bal040
1570353
bal039
1570354
bal038
1570355
bal037
1570356
bal036
1570357
bal035
1570358
Camping
1570359
bal033
1570360
bal032
1570361
bal031
1570362
bal030
1570363
bal029
1570364
bal028
1570365
bal027
1570366
bal026
1570367
bal024
1570368
bal025
1570369
bal023
1570370
bal022
1570371
Tunel dla rowerów
1570372
bal020
1570373
bal015
1570374
bal014
1570375
bal017
1570376
bal013
1570377
bal018
1570378
bal019
1570379
bal011
1570380
bal010
1570381
bal007
1570382
bal006
1570383
bal016
1570384
bal002
1570385
bal012
1570386
bal009
1570387
bal005
1570388
bal008
1570389
bal004
1570390
bal003
Data: 17.08 - 6.09.22
Bratysława, Rajka, Gyor, Budapeszt, Erd, Szekesferevar, Balaton korut, Veszprem, Hegeshalom , Bratysława.
Razem ponad 760 km
Bez samochodu. Namiot, kamping, agroturystyka.
Dojazd: kolej
-------------------------------
W drodze
Nad Balaton jedziemy najpierw koleją, z przerwą na nocleg w ulubionym Zwardoniu. Następnego dnia jesteśmy już w upalnej (38 st. C) Bratysławie, skąd po okulbaczeniu rowerów dziewięcioma(!) sztukami bagażu ruszamy powoli na drugą stronę Dunaju. Węgierską odnogą dobrze nam znanej trasy EuroVelo 6, przez Rajkę i Mosonmagyrovar, kierujemy się na piękne miasto Gyor, a następnie przez Komarom w okolice Sutto. Oto kilka impresji z całej naszej podróży…
Kiepska aura nikogo nie zachęca do łykania kilometrów nawet wzdłuż modrego Dunaju, więc gdy zaczyna lać, długo się ociągamy, zbierając siły w okupowanym przez turystów przydrożnym barze gdzieś na trasie. Tu raczymy się ulubionymi gorącymi, wysokokalorycznymi langoszami. Wkrótce czeka nas prawdziwe wyzwanie: nie dość, że siąpi i ślizgamy się w błocie (droga w remoncie), to po jakimś czasie musimy sforsować głęboki wykop biegnący w poprzek ulicy! Gdy tak radzimy nad sposobami pokonania przeszkody, szczęśliwie z odsieczą pojawia się gospodarz pobliskiego domu, który zaprasza do przeprowadzenia rowerów przez własne podwórko, z czego skwapliwie korzystamy. Rano (na kempingu „Eden”) mamy jeszcze jedną miłą niespodziankę – poznajemy londyńczyka Maxa, który na dwóch kółkach podąża do … Tajlandii! Dzisiaj, czyli w listopadzie, jest już blisko celu, właśnie otrzymaliśmy pozdrowienia i fotki z Nepalu…
Nasza droga wiedzie dalej przez Esztergom, Nagymaros do Vac. Jadąc znakomitą, gładką ścieżką, nieustannie napawamy się pysznymi widokami przełomów Dunaju i atmosferą naddunajskiej promenady. Ale żeby nie było za dobrze, łapie nas też burza i w strugach deszczu przybywamy na najgorszy (jak się okazało) z kempingów, gdzie miał na nas czekać zarezerwowany wcześniej „pokój z trzema miejscami do spania”. Ów pokój ostatecznie okazał się namiotem z zalaną wodą werandą i grasującymi wokół żarłocznymi mrówkami… Po odpoczynku w uroczym Vac ruszamy EV6 wprost do Budapesztu, a następnie do Erd.
Już niedługo będziemy cieszyć się widokami pięknego Dunaju, licznych plaż, na których szkolą się młodzi adepci sztuki sterowania łodziami wikingów, malowniczych miasteczek, marin i kafejek. Jeszcze tylko parę razy zatrzymamy się na budapeszteńskich bulwarach, z daleka podziwiając znajome zabytki i już odbijamy na południowy zachód. Nim dotrzemy do pierwszej historycznej stolicy Węgier – Szekesfehervar, przeżywamy drugą „błotną przygodę”. Tym razem z powodu złych ustawień nawigacji, do naszej zguby przyczynia się opcja „dróg nieutwardzonych”. Wpadamy w pokłady gliny, która natychmiast okleja wszelkie zakamarki rowerów, uniemożliwiając wręcz obroty kół (to mankament v-breack`ów). Rozbijamy twarde grudy, czym się da, i z kłopotami dojeżdżamy do Velence, gdzie już od rana dokładnie myjemy i czyścimy sprzęt, a nawet wymieniamy klocki hamulcowe. Okazuje się, że podobną przygodę na bezdrożach mają za sobą inni bajkerzy, sympatyczni Holendrzy, z którymi pogadujemy, pucując sponiewierane rowery. Szkoda, że nasze drogi się rozchodzą – Han z żoną pedałują dalej do Stambułu…
My przed następnym etapem odwiedzamy jeszcze sklep rowerowy, gdzie zmuszeni jesteśmy do zakupu zapasowych klocków hamulcowych po kosmicznej cenie (w przeliczeniu ok. 50 zł za komplet!). Przed odjazdem zawieramy kolejną znajomość, tym razem zaczepia nas Jan, polsko-węgierskojęzyczny Niemiec, najwyraźniej zachwycony tak dojrzałymi podróżnikami na objuczonych jednośladach. Ostatniej nocy przed powitaniem Balatonu doskonale wysypiamy się w jednym z pawilonów ośrodka sportu w Szekesfehrevar.
brak wystarczającej ilości ocen

Skomentuj

Zaloguj się, aby komentować i oceniać trasy
Moja mapa 0

Dbamy o Twoją prywatność

W celu zapewnienia naszym użytkownikom usług na możliwie najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Uzyskujemy dostęp i przechowujemy informacje na urządzeniu oraz przetwarzamy dane osobowe, takie jak unikalne identyfikatory i standardowe informacje wysyłane przez urządzenie czy dane przeglądania w celu wyboru oraz tworzenia profilu spersonalizowanych treści i reklam, pomiaru wydajności treści i reklam, a także rozwijania i ulepszania produktów. Za zgodą użytkownika nasze aplikacje korzystają z precyzyjnych danych geolokalizacyjnych.

Kliknięcie w przycisk "Akceptuję", oznacza wyrażenie zgody na przetwarzanie danych zgodnie z powyższym opisem. Dokładne zasady zostały opisane w naszej Polityce Prywatności.

Beta