Velo Dunajec z Tylmanowej do Sromowców

Dodano 20 kwietnia 2024 przez aplikację Android

W stronę Szczawnicy
Szczawnica
Granica polsko-słowacka
W zeszłym roku droga pienińska została wyremontowana
Sokolica
Wzdłuż Grajcarka
Pod wyciągiem na Palenicę
Kolej linowa
Koci Zamek i smaczny obiad w dobrej cenie
Plan od dawna założony był zupełnie inny. Mieliśmy dojechać pociągiem do Nowego Targu i w ciągu dwóch dni dojechać na rowerach do Nowego Sącza z noclegiem w Tylmanowej. Przestraszyła nas prognoza pogody i z założeń wiele nie zostało. Jedynie miejsce noclegu się nie zmieniło ale dojechaliśmy tam autem a trasa prowadziła do schroniska PTTK Pod Trzema Koronami w Sromowcach Niżnych wraz z wizytą w Szczawnicy w drodze powrotnej. Zaczęliśmy dużo wcześniej niż gdybyśmy dojechali PKP a trasa pierwszego dnia była o 15 km krótsza więc zdążyliśmy zanim się rozpadało na dobre. Najatrakcyjniejszy fragment trasy to oczywiście Droga Pienińska poprowadzona wzdłuż Przełomu Dunajca w większości po słowackiej stronie. Odwiedziliśmy Czerwony Klasztor a przerwę robiliśmy przy schronisku Trzy Korony oraz na obiad w Szczawnicy w restauracji Koci Zamek.

Mapa Tatry Polskie i Słowackie
Tatry Polskie i Słowackie - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa Tatry Polskie i Słowackie wydawnictwa Compass swoim zasięgiem obejmuje obszar Tatr Wysokich, Bielskich i Zachodnich leżących po stronie zarówno polskiej jak i słowackiej. Mapa Tatr przedstawia atrakcje turystyczne i przyrodnicze, szlaki...

Mapa Główny Szlak Beskidzki - Wołosate-Ustroń
Główny Szlak Beskidzki - Wołosate-Ustroń - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa zawiera praktyczne informacje o Głównym Szlaku Beskidzkim (GSB) – najdłuższym szlaku górskim w Polsce, prowadzącym przez niemal wszystkie pasma beskidzkie (Bieszczady, Beskid Niski, Beskid Sądecki, Gorce, Beskid Żywiecki, Beskid Śląski). Przy...