Trasa zielona (Sierakowice-Dąbrowa)

• Rodzaj aktywności: Nordic Walking
  • Data: 27 października 2014
  • Lokalizacja: Sierakowice
Marsz rozpoczynamy spod Gminnego Ośrodka Kultury w Sierakowicach przy ul. Kartuskiej 27. Poruszamy się prosto chodnikiem według oznaczeń w stronę centrum Sierakowic. Należy zachować szczególną ostrożność przy przechodzeniu przez jezdnię! Po przejściu ok. 330 m skręcamy w ulicę Podgórną. Trasa biegnie chodnikiem lekko w górę. Maszerujemy prosto ok. 500 m i docieramy do skrzyżowania. Po lewej stronie znajduje się krzyż, przy którym należy skręcić w lewo w ulicę Gryfa Pomorskiego. Po przemierzeniu kolejnych 200 m kończy się szosa i zaczyna droga polna, którą poruszamy się prosto wzdłuż zielonego szlaku pieszego, mijając skręt w kierunku Dąbrowy. Piękne widoki malowniczych łąk i pól urozmaicą marsz. Idąc prosto zostawiamy zielony szlak po lewej stronie. Droga prowadzi lekko w dół i po pokonaniu ok. 1 km skręcamy ostro w lewo według oznaczeń i wzdłuż zabudowań gospodarczych. Przemierzając kolejny odcinek prosto dochodzimy do drogi Puzdrowo – Dąbrowa ( na 2,70 km) gdzie skręcamy w lewo. Po ok. 200 m docieramy do miejscowości Dąbrowa Puzdrowska. Tu maszerujemy wśród zabudowań dochodząc do samotnie stojącego krzyża przed którym należy skręcić w prawo (biegnie tu również zielony szlak pieszy). Maszerujemy szutrową drogą prosto, po drodze mijając stary dworek oraz pięknie rozpościerające się widoki na Dolinę Słupi. Na ok. 4,30 km naszej trasy skręcamy według oznaczeń w lewo (oznaczenie na kamieniu). Po paru metrach mijamy kapliczkę po prawej stronie, cały czas trzymając się lewej strony. Trasa zaczyna prowadzić dość ostro pod górkę polną drogą. Po ok. 50 m zakręcamy ostro w lewo mijając po prawej stronie miejscowość Janowo i zabudowania gospodarcze. Kierujemy się według oznaczeń i po kolejnych 70 metrach skręcamy ostro w prawo. Maszerujemy polną drogą prosto i docieramy do zabudowań idąc cały czas szutrową drogą. Na około 6 km naszego marszu zaczynają się płyty asfaltowe (lekko w górę) którymi dochodzimy do skrzyżowania z ulicą Źródlaną gdzie należy skręcić w lewo przy krzyżu. Dalej poruszamy się prosto aż do ulicy Kościerskiej w kierunku centrum Sierakowic. Tu warto zwrócić uwagę na dość często przejeżdżające auta. Docieramy do ulicy Kartuskiej gdzie skręcamy w prawo poruszając się bezpiecznie chodnikiem się w stronę Gminnego Ośrodka Kultury.

Rodzaje dróg: 20% drogi asfaltowe, 80% drogi polne
Trasę poleca
Stowarzyszenie Turystyczne Kaszuby

Mapa Kaszuby dla rowerzystów i piechurów cz. PŁN
Kaszuby dla rowerzystów i piechurów cz. PŁN - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa Kaszub dla rowerzystów i piechurów część północna. Zasięg mapy ograniczony jest miejscowościami: Lipusz i Sulęczyno na zachodzie, Lębork i Nowy Dwór Wejherowski na północy, Żukowo i Przywidz na wschodzie oraz Gołuń i Wdzydze Kiszewskie na...

Mapa Województwo Pomorskie
Województwo Pomorskie - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa całego  województwa pomorskiego  z aktualnym przebiegiem dróg. Opisano ich numerację i kilometraż, zaznaczono również stacje paliw. Miejsca ciekawe, warte odwiedzenia podkreślono kolorem żółtym. Mapa posiada opisaną siatkę geograficzną WGS 84...

Mapa Pomorskie. Zamki i pałace
Pomorskie. Zamki i pałace - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa województwa pomorskiego na której zaznaczono za pomocą ilustracji zamki, dwory i pałace w województwie pomorskim. Mapa zawiera aktualną sieć dróg. Łącznie uwzględniono 121 miejsc wartych odwiedzenia.