Rybnik - Ośrodek Żeglarski "Koga Kotwica".

Dodano 13 maja 2023 przez aplikację Android

foto-040
foto-035
foto-041
Figura Matki Boskiej na prywatnej posesji.
foto-023
foto-022
foto-018
foto-016
foto-013
Nasz kapitan Piotr, w tle syn.
foto-012
foto-005
link: https://www.przydrozne.eu/strony/rybnik/k_rybnik_karta_kd111.html
foto-004
foto-001
foto-030
foto-025
foto-029
Piękny sobotni dzionek, zostaliśmy zaproszeni przez kuzyna Piotra na rejs żaglówką po Jeziorze Rybnickim. Piotr ma uprawnienia "Sternika Morskiego" i należny do Klubu Żeglarskiego "Koga Kotwica". Po "zaokrętowaniu" się na łódź "Rymulus" wypłynęliśmy na nasz pierwszy rejs. Według moich obliczeń rejs ten miał trwać ok godziny, jak się później okazało trwał dużo dłużej przez silny wiatr, bo 3.5 godziny i to z atrakcjami. Płynęliśmy w stronę Zapory Głównej z wiatrem i to był piękny i szybki rejs, lecz powrót okazał się dużo trudniejszy i ciekawszy z dużą dawką adrenaliny, bo pod wiatr, chodzi o to, że w trakcie rejsu z powrotem do przystani "Kotwica" silny podmuch wiatru trzy razy próbował wywrócić naszą "łajbę" i tu został pokazany profesjonalizm naszego "kapitana" jak wyjść z takich nieprzewidywalnych opresji. Nie powiem, byłem szczęśliwy jak wróciliśmy z tego rejsu do portu. Tu znów niespodzianka, bo trzeba było "rozbroić" łódź, tzn. przycumować i zabezpieczyć łódź na nabrzeżu przed niekontrolowanym wypływem, zdjąć i zwinąć ożaglowanie i zamknąć wejście do kajuty. Cały nasz rejs to ok 5.5 mili morskiej tj. ok 10 km. po Jeziorze Rybnickim do tego dołożyć trzeba 15 km jazdy na rowerze. Piękne podziękowania należą się naszemu "kapitanowi" Piotrowi za umożliwienie tak emocjonalnego rejsu. Piotr Dziękujemy! Więcej: https://www.janham.cba.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=225&Itemid=415.

Mapa Rybnik i okolice
Rybnik i okolice - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa Rybnika i okolic obejmuje Żory, Jastrzębie-Zdrój, Rybnik i Wodzisław Śląski. Zaznaczono na niej informacje przydatne turyście, jak zabytki, noclegi, granice obszarów chronionych. W miejscowościach opisano nazwy głównych ulic. Podano aktualne...

Mapa Powiat raciborski
Powiat raciborski - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa Raciborza i okolic obejmuje obszar, w skład którego wchodzą gminy: Racibórz, Kornowac, Nędza, Kuźnia Raciborska, Rudnik, Pietrowice Wielkie, Krzanowice, Krzyżanowice. Szczególnie atrakcyjne miejsca zaznaczono żółtą ramką. Podano aktualne...