Ojcowski Park Narodowy Dolina Prądnika

Wykopaliska archeologiczne
Wnętrze jaskini Ciemnej
Na trasie zwiedzania
Przejazd na rowerze Doliną Prądnika z okolic Prądnika Korzkiewskiego do Pieskowej Skały i powrót tą samą drogą. Trasa bardzo atrakcyjna widokowo z wieloma skałkami do podziwiania wzdłuż całej drogi. Ze względu na brak parkingów w okolicy Prądnika Korzkiewskiego postawiliśmy auto przy drodze licząc że nikt się nim nie zainteresuje i tak na szczęście się stało. Nie wiem do końca czy postój w zatoczkach przy drodze jest legalny ale nie byliśmy jedyni. Park Ojcowski oczywiście cieszy się ogromną popularnością więc cała droga dość zatłoczona ze szczególnym uwzględnieniem okolic Bramy Krakowskiej i Zamku w Ojcowie. W drodze powrotnej zwiedziliśmy jeszcze Jaskinię Ciemną która znajduje się w Skale Rękawica. Przy kasie znaleźliśmy się akurat w porze która umożliwiła podejście na czas wejścia kolejnej grupy. Jaskinia jest 70 metrów nad dnem doliny więc trzeba kilkunastu minut by dotrzeć do niej po dość stromej ścieżce.

Mapa Okolice Krakowa
Okolice Krakowa - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa Krakowa i okolic przedstawia najważniejsze tereny rekreacyjne tego rejonu, m.in. Puszczę Niepołomicką, Dolinki Podkrakowskie i Ojcowski Park Narodowy. Obszar mapy "Okolice Krakowa" zamknięty jest przez Bochnię na wschodzie, Wadowice na...