Odcinek 6 cz. 2/2 Suwałki-Wigry Rajd Mazury-Podlasie

• Data: 24 sierpnia 2012
  • Lokalizacja: Polska, podlaskie, Polska, podlaskie, Suwałki, Wigry
Droga
Z Suwałk prawie do samych Krzywych prowadzi wzdłuż jezdni ścieżka rowerowa, którą można spokojnie jechać. Sama trasa jest dosyć ruchliwa.
Stacja/sklep
Stacja, Tesco i parę innych przydatnych punktów, o które warto zahaczyć przed wyruszeniem w dalszą dzicz.
Szlak niebieski
Tędy idzie szlak niebieski prowadzący przez jezioro Krzywe, jednak z powodu remontu mostu szlak był zamknięty. Oczywiście nie postawili żadnych znaków dla turystów, którędy najlepiej objechać, tylko najlepiej sami niech się martwią.
Szlak czerwony
I ponowny wjazd na Podlaski Szlak Bociani, teraz będziemy się go trzymać i próbować wypatrywać tych bocianów! :P
Skrzyżowanie leśne
Dojechaliśmy do skrzyżowania, na drzewie po prawej widzimy znak szlaku bez żadnych strzałek, więc jedziemy prosto. Główna droga odeszła na prawo, na szczęście po chwili stwierdziliśmy, że zawrócimy, bo coś mocno zarośnięta wydawała się nasza droga. No i dobrze, bo szlak szedł dalej główną drogą.
Klasztor kamedułów
Klasztor kamedułów jest otwarty do zwiedzenia za darmo, oprócz paru specjalnych sal do których wstęp jest płatny 8 zł.
Koło klasztoru znajduje się także ładny park warty zwiedzenia.
Sklep
Sklep w Wigrach był w likwidacji, a Pan, który sprzedawał, był mocno niezadowolony z przybycia do niego, więc zakupy proponuję zrobić w jakiś wcześniejszych miejscowościach. W okolicy jest parę barków i stragany, przy których można dobrze zjeść :)
Camping "U Haliny"
Pole znajduje się pod samym klasztorem na końcu miejscowości. Koszt: 7 zł / osoba i 5 zł / namiot. Dostęp do prysznica 6 zł / 20 minut. Możliwe podłączenie do prądu. Istnieje także możliwość wykupienia obiadu (27 zł drugie danie i 5 zł zupa, ale porcje są ogromne i pyszne ! :) ) Dostęp do jeziora dosyć kiepski.
Druga część naszej dzisiejszej podróży. Wyjazd z Suwałk wcale nie jest taki łatwy, za peronem PKP kierowaliśmy się niebieskim szlakiem pieszym, dzięki czemu udało nam się wyskoczyć na główną wylotówkę (trasa 653). Później mieliśmy jechać niebieskim szlakiem przez Małą Hutę do Leszczewa, ale most na Jeziorze Krzywym był w remoncie, więc co nieco musieliśmy zmienić nasze plany. Za miejscowością Krzywe skręciliśmy z powrotem w las na czerwony szlak rowerowy (PSB), którym już dojechaliśmy do samych Wigier.

Mapa Suwalszczyzna
Suwalszczyzna - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa Suwałk i okolic regionu obejmuje cały obszar Suwalszczyzny: od Olecka na zachodzie do granicy państwowej na wschodzie. Znajdziemy tu szlaki kajakowe, trasy piesze, rowerowe, zabytki i inne atrakcje oraz infrastrukturę turystyczną.

Mapa Wigierski Park Narodowy i Suwalski Park Krajobrazowy
Wigierski Park Narodowy i Suwalski Park Krajobrazowy - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa przedstawia najatrakcyjniejszy turystycznie fragment Suwalszczyzny, obejmujący Wigierski Park Narodowy i Suwalski Park Krajobrazowy. Zasięg mapy wyznaczają: Wiżajny na północy, Skajzgiry na zachodzie, Jezioro Blizno na południu oraz Pogorzelec...