Uwaga na pociągi !!! Kolej dojazdowa między Warszawą, Grodziskiem Mazowieckim i Milanówkiem. Ostatnimi laty zmodernizowana z wykorzystaniem środków szwajcarskich i obsługiwana przez nowoczesny tabor z PESA i NEWAG.
Warta obejrzenia ekspozycja dotycząca historii hutnictwa na Mazowszu, jednak jeżeli chcemy dojechać do Modlina nie pozostaje nic innego, jak zrealizować to w innym terminie.
Wiadukt nad torami linii Warszawy - Skierniewice i dalej na Kraków, Katowice.
Mimo braku ścieżki rowerowej bezpieczniej przejechać wąskim chodnikiem uważając na pieszych.
Przejazd nad Autostradą Wolności w pobliżu węzła Konotopa w kierunku na Duchnice.
Uwaga na pociągi !!! Linia kolejowa Warszawa Sochaczew i dalej na Poznań, Szczecin, Berlin.
Pałac z 1855 r. otoczyny 2,5 ha parkiem.
W dniu przejazdu droga przejezdna, chociaż w remoncie.
Pierwsza wzmianka o Łupkowie lub Lubkowie, czyli dzisiejszym Lipkowie, pochodzi z 1414 roku jako własności rycerskiego rodu Prusów. Wieś jako położona na skraju Puszczy Kampinoskiej na słabych gruntach często zmieniała właścicieli. W XVIII wieku należała do Zamoyskich (kanclerz Andrzej Zamoyski), Mniszchów (marszałek wielki koronny Michał Mniszech), a od 1 stycznia 1790 własność Paschalisa Jakubowicza, który otworzył tu manufakturę słynnych lipkowskich pasów kontuszowych i zbudował dwór. W 1791 wizytę złożył tu król Stanisław August Poniatowski. W 1792 roku powstał tu kościół.
Do Lipkowa, do córki Szetkiewicza Maryni, przyjeżdżał jako konkurent do jej ręki Henryk Sienkiewicz, a potem jako jej mąż. Na prośbę żony umieścił tutaj scenę pojedynku Bohuna z Wołodyjowskim w powieści Ogniem i mieczem.
Możliwość awaryjnego powrotu komunikacją miejską.
Odcinek przez puszczę w większości prowadzi czarnym szlakiem.
Po drodze będzie jeszcze takich kilka.
Wzdłuż trasy do poczytania ciekawe tablice z opisami i zdjęciami fauny i flory.
Cmentarz-mauzoleum Palmiry – miejsce pamięci narodowej z grobami przeszło 2 tysięcy Polaków, zamordowanych przez Niemców w czasie II wojny światowej, w okresie od 1939-1943.
Asfaltową drogą przez las jedziemy w kierunku drogi krajowej nr 7.
Uwaga na duży ruch !!!
Przejściem dla pieszych na światłach udajemy się na drugą stronę i jedziemy w kierunku Łomnej.
Jedziemy chodnikiem. Uwaga jest dość wąsko. W oddali zarysy Twierdzy Modlin.
Jedziemy chodnikiem. Uwaga wąsko i duży ruch pojazdów.
Twierdza położona na Mazowszu u zbiegu Wisły i Narwi, około 30 km na północny zachód od Warszawy. Składa się z cytadeli zlokalizowanej na prawym brzegu Narwi, umocnionych przedmości: kazuńskiego i nowodworskiego oraz z dwóch pierścieni fortów. Jest jedną z największych i najlepiej zachowanych twierdz w Polsce.Twierdza Modlin stanowi wielokrotnie rozbudowywany zespół umocnień i zawiera w sobie elementy fortyfikacji francuskiej, rosyjskiej i polskiej. Twierdza była czterokrotnie broniona: w 1813, 1831, 1915 i 1939 roku. Ponadto w 1920 w oparciu o nią toczyły się walki polsko-bolszewickie. Obsadzały ją wojska polskie (Księstwa Warszawskiego, Królestwa Polskiego, następnie Rzeczypospolitej), francuskie, saskie, wirtemberskie, rosyjskie i niemieckie (II i III Rzeszy). Twierdza jako atrakcja turystyczna nie jest w pełni wykorzystywana, a dewastacja niektórych jej obiektów dodatkowo nie sprzyja poprawie tej sytuacji.Potocznie nazwą „twierdza Modlin” określa się jedynie jej centralną część, tworzącą osiedle Modlin Twierdza Nowego Dworu Mazowieckiego; oznacza ona jednak także forty wewnętrznego i zewnętrznego pierścienia wzniesione w okresie od lat 80. XIX wieku do wybuchu I wojny światowej oraz towarzyszące im dzieła z różnych okresów.Na terenie fortecy znajduje się najdłuższy w Europie budynek – będący koszarami wojskowymi – liczący 2250 m długości.
(Źródlo - Wikipedia)
Skomentuj