Łęknica - Mużaków (Trasy rowerowe dolnych Łużyc i Mużakowa) Park Muzakowski i Geopark 1 dnia

Dodano 21 listopada 2016 przez plik GPX

Folwark (Park Mużakowski)
strona niemiecka
Widok z wieży geościeżka
Geościeżka Dawna Kopalnia Babina (2)
Geościeżka Dawna Kopalnia Babina
Park Mużakowski - Nowy Zamek
Geościeżka kolorowe jeziora
Geościeżka - zapadnięty szyb kopalni
Geościeżka - jezioro Afryka
zejście do wybrzeża
Wieża widokowa na geościeżce
Widok z wieży widokowej na Geościeżce
24m wieża widokowa z widokiem na Saksonię, Sudety, Czeską Szwajcarię, Góry Żytawskie
Geościeżka kolorowe jezioro antropogeniczne
Centrum Kulturalno-Edukacyjne Światowego Geoparku UNESCO Łuk Mużakowa w Łęknicy
Naleśnikarnia
Nowa pętla na Geościeżce
Warto zmodyfikować trasę dojechać do tego punktu, następnie wrócić, gdyż dojazd zaplanowaną ścieżką od str. Afryki do Jedynki jest ciągle z górki oraz widoki w tym obszarze są najlepsze
Wariant skrócony
Powstała pętla wokół Geościeżki - można tą drogą - skrócić dojazd do Afryki - jest ciągle delikatnie pod górkę. Wariant dla tych co nie mają zbyt dużo czasu i rezygnują z oglądania jeziora Blauza.
Łącznik do Rezerwatu nad Młyńską Strugą
Rezerwatem do ruin młyna Kucyk dobry pomysł na wycieczkę kolejnego dnia, powrót stamtąd tą samą drogą lub do ul. Wiejskiej. W innym przypadku łatwo się zgubić.
Ruiny osady, młyna Kucyk
Rzeczka SKRODA
Panorama Rezerwat Nad Młyńską Strugą
Trasa Geoturystyczna Dawna kopalnia Babina
Położenie przybliżone, nie znam dokładnego
Trasa - pętla tworząca ósemkę - przebiega przez Park Mużakowski (UNESCO) i Geościeżkę "Dawna Kopalnia Babina" - najbardziej urokliwą część Geoparku UNESCO Łuk Mużakowa.

START skrzyżowanie ul. Hutniczej i ul. Wybrzeżnej obok tablicy i wiaty - kierujemy się w górę ulicy Wybrzeżnej pod Wiadukt - za Wiaduktem w lewo - następnie w prawo i prosto na Most Arkadowy - za mostem w lewo - punkt widokowy Mauzoleum - dalej prosto - przejeżdżamy obok Dębu Hermana do Domku Angielskiego - w lewo - mijamy Most Angielski - kierunek prosto - dojeżdżamy do Mostu Podwójnego - wjeżdżamy na Most Podwójny - za mostem w lewo na rozwidleniu trzymamy się prawej strony, widać będzie już zamek i folwark (jeśli zdecydujemy się odwiedzić zamek - wracamy na trasę mijając folwark wzdłuż małej rzeczki Nysy Hermana po prawej stronie ) - wyjeżdżamy z Parku Mużakowskiego - mijamy Most Pocztowy (Graniczny), przechodząc przez główną drogę - kontynuujemy wzdłuż Nysy - wjeżdżamy na Most Kolejowy DE/PL - kierujemy się ścieżką rowerową po dawnej linii kolejowej - dojeżdżamy do Nowych Czapli - w Nowych Czaplach skręcamy w prawo (nie przekraczamy drogi gminnej) - wjeżdżamy na Geościeżkę - dalej Geościeżką do Łęknicy - wyjazd pod tunelem w prawo ul. Leśną, do najbliższego szutrowego skrzyżowania - tutaj w lewo (jest to łącznik to ścieżki rowerowej w pobliżu dawnej stacji) - krótkim łącznikiem dojeżdżamy do ścieżki rowerowej tutaj w lewo, kierujemy się w stronę centrum informacji turystycznej CKE oraz MOK - domu kultury, kolejne skrzyżowanie w prawo po przekroczeniu ul. Wojska Polskiego na skrzyżowaniu dróg rowerowych, dojeżdżamy do skrzyżowania przy fontannie tutaj w lewo, kierując się znakami na Park Mużakowski - wracamy do parkingu przy ul. Hutniczej.

TRASY ROWEROWE DOLNYCH ŁUŻYC I MUŻAKOWA - są serią propozycji zwiedzania regionu okolic Łęknicy, Przewozu oraz Saksonii i Brandenburgii, zostały przemyślane, sprawdzone i przejechane wielokrotnie przez grupę Łęknica się kręci.

Mapa Województwo Dolnośląskie - mapa atrakcji turystycznych
Województwo Dolnośląskie - mapa atrakcji turystycznych - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Wybrać około 100 atrakcji z tego regionu to niezwykle trudne zadanie. Miejsc szczególnych, wartych odwiedzenia jest tutaj znacznie więcej. Subiektywnego wyboru dokonał – opierając się na doświadczeniu jako pilota wycieczek, przewodnika...

Mapa Ziemia Lubuska
Ziemia Lubuska - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa krajoznawcza województwa lubuskiego z wyszczególnionymi atrakcjami turystycznymi. Na mapie umieszczono grafiki atrakcji turystycznych.

Mapa Bory Dolnośląskie
Bory Dolnośląskie - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa Borów Dolnośląskich swoim zasięgiem obejmuje obszar samych Borów, Dolne Łużyce (także z częścią niemiecką) oraz Przemkowski Park Krajobrazowy i Park Krajobrazowy Łuku Mużakowa. Wschodnią granicę mapy wyznaczają Głogów i Chojnów....

Wasza ocena: 5.0 (2 głosy)

Dawidos
12 lipca 2023 Dawidos napisał:
Dzięki za wszystkie pozytywne komentarze - każdą z tras zaproponowała i sprawdziła grupa Łęknica się kręci - Irek i Iwona - to im należą się duże brawa. Niestety Irka nie ma już z nami, ale kiedyś pewnie się spotkamy na jakiejś międzygwiezdnej trasie :)
demanix
7 maja 2023 demanix napisał:
Bardzo fajna trasa
Gentlemenel
15 sierpnia 2022 Gentlemenel napisał:
Świetna trasa!!
januszek_44
7 stycznia 2017 januszek_44 napisał:
Faktycznie ciekawe miejsce i ładne zdjęcia
Samsung
1 grudnia 2016 Samsung napisał:
ładne fotki
kys30
26 listopada 2016 kys30 napisał:
piękne miejsce i super trasa :)