Jaworki-Wysoka-Szczawnica 09.08.2017

• Data: 9 sierpnia 2017
  • Lokalizacja: Szczawnica
Wąwóz Homole
Wąwóz Homole ma 800 m długości, trasa nie jest trudna, i bez przeszkód można się tu wybrać nawet z małymi dziećmi. Większa część ścieżki biegnie wzdłuż potoku Kamionka. W jego korycie znajdują się olbrzymie głazy, po których spływają kaskady wody. Wszędzie są przygotowane różnego rodzaju mostki i schody, co pozwala na bezpieczne ominięcie „przeszkód”.
Dubantowska Dolina
Dubantowska Dolina – polanę, której największą atrakcją są znajdujące się po prawej stronie Kamienne Księgi – płaskie skały naturalnie ułożone w formie otwartej książki
Podejście na punkt widokowy
ostro pod górę
Wysoka
Na Wysoką
Bardzo trudne strome podejście na Wysoką
Punkt widokowy
Podczas podejścia można odpocząć i podziwiać widoki
Wspinaczka po kamieniach
Szczawnica
Grajcarek
Kamienne ksiegi
Kamienne Księgi. Skały te zbudowane częściowo z wapienia, częściowo z ilastych łupków, przybrały formę otwartej księgi. Wiąże się z nimi ciekawa legenda, głosi ona że w księdze tej zapisane są całe dzieje ludzkości, ale jeszcze nikt nie zdołał rozszyfrować pisma jakim zostały one zapisane, udało się to tylko jednemu staremu popowi z Wielkiego Lipnika, ale Bóg nie chcąc dopuścić do tego aby poznali je inni ludzie odebrał mu mowę. Wierzy się również że co sto lat księga odwraca kartę, a gdy przewróci ostatnią z nich nastąpi koniec świat.
Szlak rowerowy
Muszę go kiedyś zaliczyć : -)
Panorama Wysoka
Trasę rozpoczynamy w Jaworkach, gdzie dojechaliśmy busem, samochód zostawiliśmy w Szczawnicy. Kierujemy się szlakiem przez malowniczy Wąwóz Homole dalej poszliśmy na Górną Stację Koleji Linowej Homole. Następnie ostrym podejściem weszliśmy na Wysoką. Widoki z góry były niesamowite, po dłuższym postoju na szczycie ruszyliśmy dalej w kierunku Szafranówki. Widoki na szlaku były ekstra, szlak prowadził nas grzbietami gór. Po dotarciu do Szafranówki skierowaliśmy się na Palenice i ostro w dół zeszliśmy do Szczawnicy. Trasę pokonałem wspólnie z Magdą. Pogoda była mega upalna 33 stopnie, co nie ułatwiło nam wędrówki. Na pokonanie trasy mieliśmy cały dzień wiec nie śpieszyliśmy się zbytnio. Traska momentami była trudna, szczególnie samo podejście pod Wysoką i zejście w dół sprawiało trudności.

Mapa Tatry Polskie i Słowackie
Tatry Polskie i Słowackie - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa Tatry Polskie i Słowackie wydawnictwa Compass swoim zasięgiem obejmuje obszar Tatr Wysokich, Bielskich i Zachodnich leżących po stronie zarówno polskiej jak i słowackiej. Mapa Tatr przedstawia atrakcje turystyczne i przyrodnicze, szlaki...

Mapa Beskid Sądecki
Beskid Sądecki - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa offline wydawnictwa Compass, którą można otworzyć na telefonie w naszej aplikacji Traseo, obejmuje cały obszar Beskidu Sądeckiego, od doliny Dunajca na zachodzie i północnym zachodzie, po Krynicę, Tylicz i Muszynkę na południowym wschodzie....

Marek79
5 września 2017 Marek79 napisał:
No super wyprawa Wam wyszła. Nie złe tereny i zdjęcia.