Biskupia Kopa z Pokrzywnej.

Dodano 30 października 2016 przez plik GPX

Witamy w schronisku
Mała atrakcja na zejściu
Zejście po drabince
Kolejna wycieczka z synem.

Szukając atrakcji dla młodego górala postanowiłem skusić go wieżą widokową na Biskupiej Kopie.
Wycieczkę zaczynamy w Pokrzywnej przy stawie rybackim.
Można ruszyć szlakiem czerwonym od razu w kierunku Kopy albo jak My pójść kawałek w kierunku Prudnika. Zaraz za stawem szlak czerwony pnie się w górę i idzie wzdłuż ciekawych formacji skalnych a dalej przechodzi się koło zagrody z przyjaznym konikiem, który wędrował z nami wzdłuż dojść długiego ogrodzenia. Po spotkaniu Konika musimy wrócić się do żwirowej drogi którą zejdziemy na dół do Pokrzywnej i dalej ulicami do szlaku czerwonego ( my troszkę za mocno pokombinowaliśmy i przedzieraliśmy się przez las ).
Już szlakiem czerwonym wchodzimy na Szyndzielową i Zamkową Górę, a potem na Srebrną Kopę (dłuższe i męczące podejście).
Z Srebrnej Kopy schodzimy do przełęczy i już zostało ostatnie podejście na Biskupią Kopę. Na szczycie nagroda w postaci kamiennej wierzy widokowej oraz budki z różnymi pysznościami (dla starszych i młodszych). Dalej schodzimy do schroniska PTTK gdzie można odpocząć i się posilić, wzmocnieni zaczynamy schodzić szlakiem żółtym, a potem odbijamy na szlak niebieski do Pokrzywnej.
Na szlaku jest mała atrakcja kilkunasto metrowa drabinka prawie pionowa. Z niebieskiego przechodzimy znów na szlak czerwony i wracamy na parking. Przy stawie jest restauracja można przed powrotem posilić się pyszną rybką.

Mapa Województwo Dolnośląskie - mapa atrakcji turystycznych
Województwo Dolnośląskie - mapa atrakcji turystycznych - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Wybrać około 100 atrakcji z tego regionu to niezwykle trudne zadanie. Miejsc szczególnych, wartych odwiedzenia jest tutaj znacznie więcej. Subiektywnego wyboru dokonał – opierając się na doświadczeniu jako pilota wycieczek, przewodnika...

Mapa {Galileos} Biskupia Kopa
{Galileos} Biskupia Kopa - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa Biskupiej Kopy i obszaru całych Gór Opawskich, zarówno po stronie polskiej jak i czeskiej. Na mapie jest Góra parkowa, Biskupia Kopa, Góra Poprzeczna oraz obszar wokół Dzikowca. Mapa posiada aktualny przebieg tras turystycznych pieszych z...